Echipa noastra de Consilieri funerari va sta la dispozitie pentru orice nelamurire privind acordarea ajutorului de deces.
Va prezentam cele mai dese intrebari:
“ DE
CE ACTE AVEM NEVOIE PENTRU OBTINEREA AJUTORULUI DE DECES? “
Ajutorul de deces se acorda dupa caz, pe baza urm. documente:
Cerere tip acordare ajutor de deces
Certificat de deces (original si copie)
Act de identitate al celui care solicita (original si copie)
Acte stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu persoana decedata sau act care atesta calitatea de tutore, curator sau mandatar (original)
Factura si bonul fiscal cu achitarea tuturor serviciilor prestate de firma funerara (original si copie)
Un cupon de pensie (in cazul persoanelor pensionare)
“ CINE POATE SOLICITA AJUTORUL DE DECES?”
Ajutorul de deces se achita unei singure persoane, care dovedeste cu documente ca a suportat intreaga cheltuiala in vederea inhumarii sau incinerarii persoanei decedate si care poate fi, dupa caz: sotul supravietuitor, copilul, tutorele, curatorul sau oricare alta persoana care face dovada ca a suportat toate cheltuielile de deces.
“ CINE POATE SOLICITATA PENSIA NEINCASATA DIN LUNA DECESULUI PENSIONARULUI?”
Toate sumele ramase neincasate de catre pensionarul decedat se acorda sotului supravietuitor, copiilor, parintilor sau, in lipsa acestora, mostenitorilor legali sau dupa caz , celorlalti mostenitori testamentari.